13 Temmuz 2011 Çarşamba

Bilimsel Post - Neden Esneriz?

Neden esneriz,neden esneyince ayyyy çok güzel esnedim deriz? (Bunu bir tek ben diyorum)

Esnerken neredeyse sandalyeden düşecek bir şahıs olmam sebebiyle seneler önce bunu araştırmıştım ve o günden sonra her önüme gelene anlatmayı borç bildim.

Esnemenin bilimsel-banusal açıklaması:

Esnemenin asıl sebebi vücuttaki oksijenin azalması. Nefes aldığımızda vücudumuza oksijen giriyor, esnerken daha derin nefes alıp daha derin bir nefes aldığımız için daha çok oksijen giriyor..Bu oksijen en çok beyin, kalp kası ve kaslarımız tarafından kullanılmak isteniyor. Vücuda giren oksijen kaslara gidiyor,kasların ihtiyacı olan oksijen kaslar üzerinde daha çok çözünüyor ve kaslar mutlu oluyor,rahatlıyor,yaşasın oksijen diye naralar atıyor..  İşte esneyince bunlar oluyor, o sebeple esnemek çok güzel bir eylem.. Herkes esnesin, esnerken böyle kedi gibi gerinerek, ayaklarını masanın taaaaaa obur ucuna uzatarak, kollarını taaaaaa en ust daldaki eriği almak istermişesine uzatarak ve sandalyenin sırt bölgesinde sırtını değil de omuzlarını yerleştirerek -bir nevi kaykılarak- uzuuuunnnnnca bir esneyin ve akabinde şunu söyleyin:

Ayyyyyy çok güzel esnedimmmmmmm

Esnek Piggy

PS: Esneme-gerinme için uygun görseli bulamadım. Gönül isterdiki Bebeli Kadınım burda olaydı da çekeydi beni,koyaydım buraya. Bileydim gitme diyeydim gibi bir şey ama öyle işte.. Bak gene çok güzel esnedim=)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder