2 Haziran 2011 Perşembe

When i was just a little child...90s..

Bu 80 lerde cocuk olmak vs moda ya,hersey sanki bir tek o donemde guzeldi ya , ben 90 larda cocuktum,ve yine her sey guzeldi.

Ben 90 larda cocuktum,super eglenceli bir hayatim vardi. Su an oldugu gibi asiri sosyal olma durumum o zamandan baslamisti. Bir dolu arkadasim vardi; hem okulda hem de apartmanda. Apartman dediysem 3 blokluk bir yerdi. Adi da Anadolu Evleri’ ydi. Ne kadar da dogru... Cunku orasi Anadolu’ydu. Asagi inme kavrami vardi. Anneme yalvarirdim ne olur asagi ineyim diye, aslinda bu sokaga cikmak demekti. Tabii annem otoriter oldugundan haftaici kesinlikle izin vermezdi. Alt katin kizlari falan hep inerdi. Bende melul melul arada balkondan onlara bakardim. Vicdansiz anneee=( Asagi indikten sonra baslardin ip atlamaya, yedikule oynamaya, saklambac oynamaya..Ben tabii manyak bir kiz oldugum icin top alip benim gibi manyak arkadaslarimla ‘’paslasma’’ oynardim. Bildigin futbol ama pasif=) Sonra bu erkeklerle maclara dondu, ben hep kaleci olurdum, baya da iyiydim=) Miskette oynanirdi. Misketten sıkılanlar misketleri kapış kapış adi verilen ilkel bir yontem ile diger cocuklara dagitirdi. Eger dagitan cocugun evi alt katlardaysa balkondan atardi 3 er 5 er ve sen alt alta, ust uste kapisirdin=) Bir de balkonlarin yikama suyunun aktigi minik bir kanal vardi. Acikdi o kanallar, ordan solucan toplardik. Sonra annemdem azar tabii. Aman annem balkondan gormesin diye kor noktayi sectigimizi sanirdim solucan avinda ama annem yine de gorurdu. Bu sana arkadan firlattigi terligin kapidan sag ya da sol falso yapip yine sana isabet etmesi gibi bir sey. Anneler her zaman isabet ettirir.Yapacak bir sey yok.

·         Tombi vardi,cipsdi. Findik mi fistikli mi neydi o cok guzeldi.
·         Algida yerine Mardo- halis muhlis maras yapimi- diye cubuklu dondurma vardi.
·         Bir de esnaf ruhlu cocuklarin sattigi ‘’ESKİMO’’ Bildigin lezzoyu dondurur cuzi miktara satarlardi. Evde annesi eskimo yapmasina izin vermeyen cocuklar icin mukemmel bir hizmetti bu..Ben satayim deyince annem kizardi=) Kiskanirdim satan cocuklari.
·         E lezzo vardi,sari uzerinde limon ya da portakal resmi olan kutusu vardi,cok guzel olurdu,oralet gibi iste.
·         Tek pota basket maclari vardi
·         Cokomel kabuklarini tirnagin ust kismi ile dumduz etmece vardi ama yirtmadan, defter arasinda kalirdi, anlami neydi bilmiyorum orda kalmasinin ama kalirdi
·         Silgi külünü-üğüntüsünü( üğüntü iste,döküntü gibi bisi) toplayip,uç kutusunun bas kismi ile ezip, macun kivamina getirip, tekrar silgi yapmak vardi. Parasizliktan degil, derste vakit gecsin diye yapilirdi. Anne gorunce ‘’pislik yuvasi, iyi bir sey olsa yapmazdin’’ diye azari yenirdi.
·         Yumiyum vardiiiii,offf simdi varsa bir oturusta 7664739 tane yerim,tofitanin uzun incesiydi.
·         Defter arasinda cicek kurutmaca da vardi, ben yapmazdim, salakca bir sey, romantik kiz isi.
·         Pecete koleksiyonu=) Alman pecetesi kapis kapisi vardi. Alman peceten varsa allahhhh, cok havaliydin kimsede olmazdi. Yani benim babam 4 kizina pul koleksiyonu yapmis ( oyle eve kiz atmak icin degil, harbi harbi pul koleksiyonu) ve devam ettirin cocugum diyen bir sahisken bizlerin pecete koleksiyonu yapmasi evlatlik olmam ihtimalini bir buyuttu nedense su an aklimda.
·         Solo test vardi, ben genelde hep 2 ya da 3  tane birakirdim, cok akilli degilim sanirim=)
·         Ayyy hatira defterlerini unutuyordum tam, of benimkiler hala duruyor ama ne salak oluyor cocuklar kucukken, sacmasapan yazilar, gectim hemen
·         Anket defterlerini ise yazmadan gecemeyecegim,kimisi adini yazmazdi. Eger o gun 3 kisiye verdiysen ve elden ele olmussa defter, o adini yazmayanin kim oldugunu bulmaya calisirdin. Bununla ilgili soyle bir anim var ki ortaokula dair,evlere senlik=)

O zamanlar flört ettigim sahis, anket defterini bana verdi, yazayim diye. Neyse ben bu elemandan zaten cok haz etmiyorum ama eleman bana fena yanik. Gel zaman git zaman ben zaten sıkılmısım,ay yeter diycem, diyemiyorum cunku uzerimde mahalle baskisi var. Herkes banu, X seni cok seviyor, sakin ayrilma, yıkılır dio. Benimki de cocuk akli, inaniyorum saga sola. Lan ortaokulda yıkılsa ne olur, tovbe tovbeee. Neyse ben anket defterindeki ‘nasil erkeklerden hoslanirsiniz’ sorusuna, bu benim elemanin tam tersi ozellikleri yazdim. Yani cocuk esmerse sarisin, uzunsa kisa vs. Sonra ne oldu, ne olacak kiyamet koptu. Eleman ve kankasi, benim kiz tarafindan kankami alip benim karsima dikildiler. Bildigin sorguya cekiolar beni ama bende pişkinlik en ust seviyede. Eleman diyor ki ben sarisin miyim? Benden cevap -e acik tenlisin ya ondan yazdim, ben kisa miyim -yaaa ben seni kisa goruyorum, benim gozleri siyah mi --aaaa degil mi, ela mi? Ne olamaz canim aaaaaaa, diyecek bir pişkinlikteyim. Sonuc: Igrenc kiz profili oldum bir anda tum arkadas grubu tarafindan=(
·         Bir de sevdigin artistin resimlerini deftere yapistirirdin ordan burdan keserek,ben yaptim mi hatirlamiyorum cidden.

Kesin daha bi dolu sey gelcek aklima derken geldi

·         Yaz aylarinda yan komsunun kizi ya da alt komsunun kizi var ise onlarla ‘balkonlararasi haberlesme cantasi ‘’ yapilirdi. Annem goruntuyu bozuyor diye kizardi ama cok ses etmezdi. Haberlesme cantasi bir ip ve posetten olusan ilkel bir seydi. Alt komsunun iki kizi vardi. Onlara Cindy bebegimi gondermistim ( ne kadar gonlum bolmus,simdi olsa gondermem), onlar bana o zamanlar carkifelekte cok meshur olan ‘’ZONK’’ yazili bir kagit gonderdiklerinde fena bozulmustum. Ama salak ben kin tutamam ya, hemen unutmusumdur kesin. Neyse bunlar benim orjinal elbiselerini cikartmadigim,orjinal saclarini kutudan ciktigi gibi muhafaza ettigim bebegimin sacini kesmisler. Annem demisti ki -gonderirsen boyle olur, oh olsun, aklın basina gelsin,bir daha gondermezsin diterek teselli etmisti ama gozlerden yine alev cikiyordu.  Bende boyleyim, once kizarim, sonra teselli ederim, bir tek bu konuda annemin kiziyim.
·         Bir de tuz-biber adi verilen bir yiyecek yapma olayi vardi. Nane-tuz-biber-eksi karistirilir ve eksi eksi yenirdi. Temiz su nanesi kiymetli oldugundan, o zamanlar ve hala Maras gibi yerlerde kimse hazir nane almiyorken,evde kendi kurutuyorken ya da guvenilir yerden-koyden-aliniyorken nane kiymeyliydi. Bu sebeple kimin naneyi getirecegi hep sorun olurdu. Neyse bir sekilde biri getirirdi ve yerdik.

Canim cekti,askam evde yapcam.

Yeter ben yazarken yoruldum,daha yazsam cok sey var ya neyse....

Minik cocuk Piggyto

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder