28 Mart 2011 Pazartesi

Facebook ivir zivirlari-vol 2

Kadrolu like’cilar ,kadrolu  comment’ciler, ben cok gezerimciler@ ,kadrolu paylasimcilar..

Kesinlikle boyle kategoriler olmali Facebook’ta... Cunku bazi kisiler gercekten bu kategorilere uygun..Bende arada bir nerede oldugumu yaziyorum,bazen bende biri fotograf yukluyorsa saniyesinde ‘’like’’ edebiliyorum ya da yorum yazabiliyorum ama bunu 7/24 yapmiyorum ki be kardesim.Kac kategori cikacak bilmiyorum ama bunlari yazdiktan sonra,yazdiklarimdan birini ben yaparsam kesin milletin dilinden kurtulamam=)

Commentci geldiiii haniiimmmmcilar;

Bu insan grubu isi gucu birakmis,facebooka baglamis bunyeyi..Aay biri fotograf yuklesede bir seyler yazsam diye aportta bekliyor. Yani hani dugun dernek olur,bir hayirli olsun yazarsin ama yemek yenmis,masada bos bardaklar var;yaziyor kadrolu commet’ci;
-Afiyet olsun Nimet Abla..( ay sen soylemesen olmayacakti sanki )
Yani sen onu yazsan ne olacak yazmasan? Nimet sana sagol yazsa-ki eminim o yemegin uzerinden 5066425863843 saat sonra yazacaktir-ne olcak? Tamamiyle bir gereksizlik ornegi.Hani bisi yazmam lazim ama yazacak bir sey bulamadim,salladim iste  comment’i bu...

Ya da gelinlikli olan kizin fotografina,
-Ayyyyyyy Seymaaaaa,evlendin mi kizzzzzzzz?
Yok rol yapiyoruz,maliz biz bir dunya para verdik salon tuttuk,yedirdik icirdik ama prova yaptikirol yaptik. Maloğlu mal...

Bir de bir foto albumundeki tum resimlere bir seyler soylemek zorunda oldugunu hisseden kesim var. Yani her fotografa bir sey mutlak yaziyor. Alakali ya da alakasiz. Yani fotoda bir masa olsa,ne guzel masaymis yazar o derece yani...

Gereksizlik ornegi Like’cilar;

‘Babaannemi kaybettik,Adana’dayim’ cumlesinin neden ‘’like’’ edersin ki? Yani ama cin ne? Babaanne olmus,ohhhhhh miras senin mi oldu demeye calisiyorsun yoksa Adana’ya geldigi icin mi sevinclisin?
Hos bu status update’i yazaninda cok matikli oldugunu soyleyemeyecegim ama olsun. En azindan kotunun iyisi bu ornekte...
‘Ucak iki saat rotarli,patliyorum burda’ Like.. Neden like,insanlarin aci cekmesinde zevk mi aliosun? Deli misin nesin yaaa yok vazgectim bossun bosss..

@Elinin köründeciler (ben cok gezerimciler)

Anladik Paris’e gittin,@Paris yazdin anladik seni,hava atmak icin yazdin,kabulumdur ama @cadde ne demek yaaaa? Ya da @ kanyon,@ polonez,@bok@püsür....  Yani sanki caddeye gitmek mukemmel bir sey herkes gidemez sen gidersin o derece onemli,protokol yerindesin sanki anasini satayim.. Bunun daha ne sacma ornekleri var ama aklima gelmedi. Dur aklima gelen bir kac taneyi yazayim;
@starbucks, @midpoint,@sinema.... Yiyorsa yaz bakayim @is gorusmesinde,@ klasik patron azar toplantisinda diye...

Paylasim manyaklari;

Bunlar kadar hasta ruhlu olani yok sanirim,gunde 30 sarki,turu,fikra,karikatur ne bulursa paylasmazsa rahat edemiyor rahatsiz kisilik. Mesela ben anlamiyorum ne oluyor paylasinca,huzura mi eriyorsun,yoksa ulvi bir is yaptigini mi saniyorsun? Allahim,ben okudum,cok guldum baska ademogullarida gulsun mu diyorsun?
Bununla ilgili de soyle bir karakter tahlilim var;

Sarki paylasanlar; sarki huzunluysa ask acisi cekiyordur hareketliyse asiktir. Turkuyse memleket hasreti ceker,mars ise gereksiz holigandir.( yani genelleme iste,tek sarkidan bu kadar tahlil yapabiliyorum)
Komik videocular; yani..oyle...iste... kelimeler kiyafetsiz kaldi senin icin...
Fikracilar; hemen sil arkadas listenden hemen...
Yilmaz Ozdil yazilari; of of of bu kitle cok saglam.. Facebook’un varsa her gun mutlaka Yilmaz Ozdil’i okursun yani aslinda okumak zorunda kalirsin. Cunku 65739303 kisi bir gorevmis edasiyla her gun paylasiyor. Baska bir gorev ver yemin ediyorum bu kadar iyi yapmazlar. Aksatirsa iki gun gecikmeli de olsa paylasiyor. Oyle bir gorev bilinci yani,sen dusun gerisini...
Film karesi,fragman,soundtrackciler; Soundtrack konusunda insanlarin uzerinde su sekilde bir etki birakiyor bu paylasimlar: Bu filmi ölmeden önce gör,görmezsen gozlerin acik gidersin alimallah..
Bu kisilere gise hasilatindan pay verildigini dusunmuyor degilim..

Bir de ‘’Kudbettin checked Lucca’’ cilar var ki aman Yarabbim... Lucca’ya her insan evladi gidemez,lutfen. Kudbettin oraya gitti,gordu,soyle bi kesik atti etrafa.Fyi yani....

Benden bu kadar kesin biraz sonra facebook’a girince ayyyy bide buncular vardi diyecegim  gerci ya neyse...

Piggyto..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder