28 Şubat 2011 Pazartesi

Ask beni sevebilir mi lutfen? Mesela tesadufen...

Ask,gercekten tesadufleri sever mi bilmem ama ben bu filme bayildim. Izleyeli 4 gun oldu ama ben halen etkisinde kurtulmus degilim..
Sinemadan ciktiginda ; sanki Eros’un ask oku bir yerine saplanmis,ustune direk kana karismis ve sende asik olmam lazim diye aranmaya baslamissin bile=) Daha nasil anlatabilirim bende yarattigi etkiyi bilemiyorum..
 
Guldururken dusunduren, Allahim ne guzel duygular bunlar keske bende tekrar tekrar yasasam dedirten, aileni devamli aklinin bir kosesinde tutan,kisacasi :Kendini,hayatini,askini,sevgilini,eski sevgilini,anani-babani,isini gucunu enine boyuna dusunmeni saglayan bir film...
 
Vermek istedigini bu kadar yalin,dogal ve eglenceli bir sekilde anlatan sanirim baska bir film izlemedim bugune kadar. Izlerken icimizden hepimizin,-evet bunu herkes kiz-erkek yapar dedigi noktalari bulmasi,hepimizin icindeki ‘’o’’ noktayi bulup basmasi ayri guzel...Insanin soyle bir durup,derin nefes alip kendine sormasi gereken sorulari lonk diye soruyor olmasi yok mu,dagiliyor insan... Sonra baslasin suclamalar,ben nerede yanlis yaptimlar,ulan boyle seyler var mi gercektenler vs...
 
Esas oglani oldum olasi begenirim ama bu filmde ondan baskasi oynasa bu kadar etkili olur muydu bilemiyorum. Koyuyorum yerine bi Fatmagul’un beyini, bir Engin Altan Yanbakan’i ama ayyy hemen geri aciyorum gozlerimi.Olamazzzzz,Mehmet Gunsur’dan baskasi olamazmis,olmamista iyi ki.. Kiz tarafina gelince sevmiyorum o kadini,esinden dolayi gicik oluyorum,guzel mi cirkin mi ona da karar veremedim ama fena oynamamis. Ama kendisi su an her Turk kizinin kanlisi haberi olsun=) ( Sanirim film cekilirken daha kiloluymus,simdilerde cok zayif cunku )
 
Senaryo kismina ay bu kadar tesadufte olmaz seklinde eleştiri yapanlara bir cift sozum var: Film lan bu film. Hersey gercek olamaz. Oyle bir kuralda yok. İsteyen istedigi gibi yazar,oynatir. Sanki Asmali Konak vs  gibi sacma hikayelerdeki her sey gercek olabilecek duzeyde miydi?
 
Muzikler ayri sahane,acilen aldim,yukledim ipod’a..7/24 dinliyorum..
 
******Kismi spoiler******
 
Bir karakter var ki beni ayri etkiledi;
 
Burak.
 
Insanin deger verdigi kisi icin neler yapabilecegini gosterdi bize..Hatta sinirlarini zorladigini gosterdi,koru korune seven birinin bile bir an icin dusunecegi bir durumda bile gozunu kirpmadi (bknz: Taksi sahnesi) Yoluna devam etti... Benim icin en etkileyici sahnelerden bir tanesiydi,o sahne....
 
******Kismi spoiler******
 
Ve bir soz...
 
Benim burada olmam icin bir neden var. Hepimizin burada olmasi icin nedenler var.. Ve hic bir sey aslinda tesaduf degil. Her baslangicin bir nedeni var,her sonun da bir baslangic oldugu gibi...
 
Ask bocugu Piggyto
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder